1. Behandling

> 1. Behandling

Udvalgsbehandling

> Henvendelser(0)
> Samrådsspørgsmål(0)

2. Behandling

3. Behandling

> 3. Behandling
Nummer/link Dokument(er)
Spørgsmål 11
04-11-2024
Spm. om en uddybning af, hvor hyppigt safetyafgiften bliver evalueret

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 11.pdf
Spørgsmål 10
04-11-2024
Spm. om en garanti for, at safetyafgiften nedsættes tidligere, såfremt antallet af passagerer fortsætter med at stige

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 10.pdf
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Spørgsmål 8
23-10-2024
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvor privatfly med under 10 sæder også omfattes af safetyafgiftsordningen

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 8.pdf
Spørgsmål 7
23-10-2024
Spm. om, hvorfor ordningen kun gælder passagerfly med over ti sæder

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 7.pdf
Spørgsmål 9
25-10-2024
Spm. om teknisk bistand til et ændringsforslag, hvormed der stilles krav om inden udgangen af 2026 at gennemføre en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi i relation til safetyafgiftsordningen

Svar:
Svar på TRU L9 spørgsmål 9.pdf
Bilag til svar på TRU L9 spm. 9 - Ændringsforslag til L9 (Midtvejsevaluering af safetyafgiftsordning).pdf
Kopi af svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Spørgsmål 6
11-10-2024
Spm., om safetyafgiftsordningen sikrer en retfærdig omkostningsfordeling, når passagerselskabernes bidrag krydssubsidierer kontrol- og tilsynsomkostninger for sektorer, der ikke er direkte gebyrbelagte

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 6.pdf
Spørgsmål 5
11-10-2024
Spm. om branchens egne bekymringer for konsekvenserne af endnu en afgift, der skaber udfordrende konkurrencevilkår

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 5.pdf
Spørgsmål 4
11-10-2024
Spm., om tidspunktet for stigningen i safetyafgiften er hensigtsmæssigt

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 4.pdf
Spørgsmål 3
11-10-2024
Spm., om en safetyafgift, der løbende fluktuerer og derved skaber usikre rammevilkår, er hensigtsmæssig for en konkurrenceudsat branche

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 3.pdf
Spørgsmål 2
10-10-2024
Spm. om bistand til et ændringsforslag om en midtvejsevaluering af Trafikstyrelsens økonomi og det fastsatte niveau for safetyafgiften, så det sikres, at afgiften sænkes, når balancen i styrelsens økonomi er genoprettet

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 2.pdf
Spørgsmål 1
10-10-2024
Spm. om Trafikstyrelsens egne initiativer for at nedbringe udgifter i perioden, hvor underskuddet i safetyafgiftsordningen er blevet oparbejdet

Svar:
Svar på TRU L 9 spm. 1.pdf